Oyun dünyasının yeni üyeleri 55-64 yaş aralığında

Global Web Index’in raporuna bakılırsa, web kullanan insanların yüzde 86’sı, interneti oyun için kullanıyor. Oyun oynayanların yüzde 76’sı akıllı telefon, yüzde 46’sı laptop, yüzde 38’i masaüstü bilgisayarları tercih ediyor.

 Bayanlar ve evliler de oyuna geldi

 Değişik demografik gruplara hitap eden oyun dünyası, karantina döneminde insanların alternatif sosyalleşme alanı olarak görülmeye başlandı. Araştırmada dikkat çeken bulgulardan biri, yüzde 32’lik oranla en fazla 55-64 yaş grubundaki insanların oyun oynamaya başlamış olması. 2018-2020 yıllarını kapsayan süreçte oyun oynamaya başlayanlar içinde hanımefendilerin oranı yüzde 14 artarken, evliler içinde oyun yaşamına yeni girenlerin oranı yüzde 11 büyüdü.

 2023’te 200 milyar doları aşacak

 Oyun sektörünün gelişimine sağladıkları katkılara değinen IFASTURK Eğitim, Ar-Ge ve Destek Kurucusu Mesut Şenel, “Oyun endüstrisinin, 2023’te 200 milyar dolarlık hacme erişeceği umut ediliyor. Oyun sektörü taşımış olduğu ihracat potansiyeliyle her ülkeden ve her yaştan insana hitap edebiliyor. Global oyun piyasasında ülkemizin daha çok söz sahibi olması için girişimcilerimizi eğitim ve danışmanlık hizmetlerimizle geleceğe hazırlıyoruz.” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz