Geçtiğimiz günlerde sunucu sorunları sebebiyle gündemimize gelen Valorant, bu sefer yama notları ile beraber kendine yer buluyor. Valorant’ın 21 Nisan tarihinde gösterilen 0.47+ yama notlarında Raze ve Sage karakterleri ciddi bir düzenlemeye gidiyor.
Raze ve Sage karakterlerini haricinde bu güncellemede yakında dövüş saldırıları artık parçalanabilir yapılara iki kat kasar veriyorken, haritalardaki hatalar, sunucu tarafındaki hatalar ve daha birçok hata düzeltildi.
0.47+ yama notlarının içerikleri aşağıdaki gibidir…
Oynanış ve Denge
Yakın Dövüş
Yakın dövüş saldırıları artık parçalanabilir yapılara vuruş başına iki kat hasar veriyor. Dahil olanlar:
Sage’in Bariyeri
Haven’daki çifte metal kapılar
Niçin mi?
Paranın azca olduğu turlarda (örneğin taraf değiştirdikten sonraki ilk tur) Bariyer Küresi’yle başa çıkmanın pek fazla yolu olmadığını fark ettik. Gayemiz, oyuncuların duvarla etkileşime girerken riski bolca fakat getirisi yüksek bir yönteme ulaşması ve cephaneliklerinden bağımsız olarak onu indirebilme şansına haiz olmaları.
Raze
Renk Tesirli Bomba sayısı 2’den 1’e indi
Renk Tesirli Bomba artık öldürmeye bağlı olarak sıfırlanacak, doğrusu oyuncuların bekleme süresini sıfırlamak için 2 skor alması gerekecek.
Renk Tesirli Bomba, Patlayıcı Çanta ve Nefes Kesen’in sesleri, kaotik anlarda daha iyi duyulabilmeleri için ayarlandı.
Renk Tesirli Bomba’nın ikinci patlayışının beklenenden daha erken gerçekleşmesine sebep olan istisnai bir durum giderildi. Parçalar artık patlamadan ilkin beklemeleri ihtiyaç duyulan asgari bir süreye haiz.
Niçin mi?
Raze’in vakası, tahmin edilebilir pozisyonlarda konumlanan düşmanlarını cezalandıran, tehdit oranı yüksek bir düellocu olması; sadece parça tesirli el bombalarının ve sayılarının düşmanı fazla baskılayan bir noktaya ulaştığını hissettik. Buna ek olarak oyuncuların oyun bilgisini doğru şekilde edinebilmesi gerek ve Raze’in kabiliyet ses efektleri, ortadaki tehdidi yansıtacak seviyede değildi, ikimiz de onları elden geçirdik. Bir örnekle pekiştirecek olursak… Nefes Kesen uzak bir noktada kuşanıldığında ya da ateşlendiğinde oyuncuların bu tehdidi tanımlayıp yorumlayabilmek için onu net şekilde duymaları gerekiyordu.
Sage
Yavaş Küre artık o alana giren oyuncuların havadaki hızını da kesiyor.
Oyuncular artık Yavaş Küre’nin oluşturduğu alan üstünde ses çıkarmadan yürüyebilir.
Sebep?
Oyuncular etrafta zıplayarak Sage’in Yavaş Küre’sinin alan etkisinden fazlaca kolay kurtuluyordu. Alandaki hareketliliği hesaba katınca, asgari yavaşlatma miktarının daha istikrarlı olması gerektiğine karar verdik; tavşan şeklinde zıplamak ve yürümek gene de alana yakalananlar için fazlaca azca da olsa avantajlı kalmaya devam edecek. Bir öteki sebepse alanda gizli saklı, sadece yavaş şekilde yürüyebilmenin, ona yakalanan oyunculara daha ince bir oyun yapma şansı tanıyacağını ve bu hareketleri duyamayacak olan Sage oyuncuları için de bilinmezlik katacağını düşünmemiz.
Harita Güncellemeleri
Bind, Haven ve Split’te suiistimale neden olan birkaç hata giderildi.
Split: Küre B Orta’dan B Ana’ya taşındı.
Bunun amacı ortadaki baskının bir kısmını azaltmak be oyunculara B Ana alanını denetim altında tutmak için daha çok sebep sunmak.
Yaşam Kalitesi
Yüksek kare sayısında oynayan oyuncular için istemciden dışarı giden ağ trafiği azaltıldı.
Bazı İSS’ler ve ağ kurulumları oyun trafiğini boğuyor ve FPS yükseldikçe ağ gecikmesinde ciddi artışlara sebep olarak oynanışı etkiliyordu.
Oynanışa/tepki durumuna tesiri yok.
Giderilen Hatalar
Bazı oyuncuların ağları tarafınca paketlerin ara sıra bozulmasından meydana gelen bir sunucu çökme hatası giderildi.
Cypher’ın Gizli saklı Kamera’sı artık tabanca kullanamıyor.
Ayak sesi duyulma menzilinin kimi zaman mini haritada görünmemesine yol açan bir hata giderildi.