Her yıl giderek büyüyen espor ekosistemine ilgi de her geçen gün artmaya devam ediyor. Bilhassa genç nüfusun oluşturduğu espor alanında, gençlerin bilgili karar verebilmesi ve yönlendirilmesi de bir o denli mühim hal almakta. Her yıl espor alanında değişik ders başlıklarıyla eğitimlerin verildiği Bahçeşehir Üniversitesi’nde bu yıl da bahar periyodu itibariyle dersler verilmeye başlandı. Bu yıl 5’inci kez açılacak olan derslerin ana başlığı ise ‘Espor Kültürü’ oldu. Dersler, 2016 senesinde kurulan İsveç ve AB ülkelerindeki öğrencilerin espor kültürlerini, eğitimlerini desteklemek amacıyla faaliyetlerini yürüten Learn2Esports Global’in Eğitim Direktörlüğünü meydana getiren Nesligül Deniz Kolaşinli tarafınca verilmeye başlandı.
Espor kariyeri açısından mühim
Global ilgiyle beraber bütçelerin bir fazlaca büyük olduğu espor alanı, bir tek bir oyun olarak algılanmasının oldukça ötesinde artık internasyonal operasyonları olan devasa bir sanayi olarak görülmekte. Bu anlayışla hareket eden Bahçeşehir Üniversitesi, espor’un lisans seviyesinde incelenmesinin ve doğru anlaşılması için başlatmış olduğu eğitimlerine devam ederek ekosistemin eğitim açığını kapatmayı hedefliyor. Espor alanında kariyer yapmak isteyen öğrencilerin eğitildiği derslerle, oyuncu potansiyeline haiz öğrenciler de en doğru şekilde yönlendirilmekte. Espor dünyasında yer almak isteyen BAU öğrencilerine sunulan dersler, bu yılda sektörün en tecrübeli isimlerinden görülen Nesligül Deniz Kolaşinli tarafınca online olarak veriliyor.
“Hedefimiz oyun ve oyuncu potansiyelini açığa çıkarmak”
Türkiye’de dijital oyun ve espor ile ilgilenen kalabalık bir genç nüfusun varlığına dikkat çeken Nesligül Deniz Kolaşinli şunları söylemiş oldu; “Bu yoğun ilginin doğru yere yönlendirilmesi, sadece bilgili kararlar verecek kadar sağlam donatılmak ile mümkün olabilir. Global bir fenomene dönüşen espor’un bilhassa lisans seviyesinde incelenmesi ve doğru anlaşılması oyun oynamak ile ilgili negatif algıyı yıkmak, espor’u bir tek bir oyunu iyi oynamaktan öte internasyonal operasyonları olan devasa bir sanayi olarak görmek, arka planında gerçekleşen faaliyetleri doğru çözümleme edebilmek ve bu alandaki kariyerlere yönlendirilmesi için de temel oluşturacaktır. Bu ders ile hedefimiz haiz olduğumuz müthiş oyun ve oyuncu potansiyelini açığa çıkartmak yolunda merak uyandırmak ve merakı doğru yönlendirmektir.”
Öte taraftan, üniversitede her Bahar döneminde oluşturulan ‘GEP0312 Esporda Hususi Başlıklar’ dersi; 2017-2018 Bahar döneminde Riot Games Türkiye ile 2018/2019 Bahar döneminde Supermassive Esports takımıyla ve 2019/2020 Bahar döneminde ise Gaming in Turkey oyun ve espor ajansı ile hem kuramsal hem de uygulamalı olarak gerçekleştirilmişti.
İHA