Tolgay Arslan: İnşallah sezonu kupayla bitiririz

Fenerbahçe Televizyonu’na açıklamalarda bulunan Tolgay Arslan, hem Dünya hem de ülke olarak oldukça değişik bir dönemden geçtiklerini dile getirirken; ligin son haftalarında ise sürprizlerin yaşanabileceğini de söylemiş oldu.

Tüm dünyayı tesiri altına alan corona virüs sebebiyle spor organizasyonlarına ara verildiği dönemde çalışmalarını evde sürdüren futbolcular için bu sürecin oldukça değişik bir tecrübe bulunduğunu dile getirerek sözlerine süregelen Tolgay Arslan, “Koronavirüs tüm dünyayı tesiri altına aldı. Aynı şekilde futbol dünyasını da etkiledi. Futbolcular ilk kere 6-7 haftalık süreyle aileleriyle 7/24 beraberdi. Bizim için de yeni bir ortam bulunduğunu söyleyebilirim. Düzgüsel şartlarda 6-7 haftalık bir vakit diliminde tatilimizi yapıyoruz, yurt haricinde yaşayan ailemizi görüyoruz. Aile olarak güzel bir süreçti. Sadece emek harcamalar, idmanlar için oldukça zor bir dönemdi. Sağ olsun Fatih hocamız ile tüm fitness ve sıhhat ekibi elinden geleni yapmış oldu. Evlerimize bisiklet, koşu bandı gönderdiler. Zoom uygulamasıyla haftada 4 gün çalıştık. Bunun haricinde benim hususi çalışmalarım da oldu. Bu süreçte bahçeme yapay çim de yaptırdım. Doğal hiçbir emek verme sahadaki topla çalışmaya benzemez. Onu ilk gün görmüş olduk. Açıkçası ben de yeni devrin nasıl olacağını merakla umuyorum. Önümüzdeki 3-4 haftalık süreçte hazırlanmamız gerekiyor. Ben son maçları hem bir turnuva benzer biçimde hem de önümüzdeki seneye daha hazır olabilmek için mühim görüyorum. Sürem bittiğinde tatilimiz oldukça olmayacak. O yüzden bence bu süreci iyi kullanalım ve hem bu son maçlara hem de yeni sezona iyi hazırlanalım.” dedi.

Koronavirüs salgını sebebiyle evde meydana gelen antrenmanların takımdaki aile ortamına direkt katkı sağladığına da dikkat çeken Tolgay Arslan, “Evde çalışıyor olmak oldukça değişikti. Bizim için güzel de bir ortamdı. Antrenmanlarımıza bazen çocuklarımız da katıldı. Her insanın çocuğunu gördük ve güzel bir aile ortamı oldu. Bence bu dönem de bizi oldukça yakınlaştırdı. Birbirimize oldukça dikkat ettik. Daha güzel bir aile ortamı oldu. Hepimiz birbirine sahiplendi. Hocalarımız, fitness ekibi, Emre ağabey (Belözoğlu) her şeye dikkat ettiler. İnşallah kalan maçlarımızı da iyi bitiririz, kupayla bitiririz. Bu süreç önümüzdeki sezona da hazırlanmak için mühim. Seneye de inşallah iyi başlarız.” şeklinde konuştu.

Tolgay Arslan: “Antrenmanlara başladığımız günün akşamı eve gittim ve eşime, ‘bugün çocuklar sende kalsın, bana asla dokunmayın’ demiştim. Kısaca o denli zorladı ki beni, ki bu süreçte evden hususi çalışmalarım da olmuştu fakat hiçbir emek verme sahadaki çalışmaya benzemez. O yüzden bence oldukça zor bir başlangıç olacak. Esasen sezona başlarken gerçekleştirdiğimiz kamp benzer biçimde kısaca koşularla başladık. Testlerimiz de yapılmış oldu. Açıkçası nasıl olacak, ben de merak ediyorum. Oldukça garip maçlar olacak. Oldukça sürprizler çıkabilir. Fakat en önemlisi her insana sıhhatli olsun ve o şekilde kalsın. Ve her şeyin hayırlısı vardı. Bu süreçte bu kadar zamanı aileyle geçirdik, o da güzel bir şeydi.”

Kendileri için uygulanan talimatları değerlendiren Tolgay, “Hepimiz için yeni bir durum. Tesise rahatça giremiyorsun. Duşunu alamıyorsun. Derhal otomobile binip evine gidiyorsun. Açıkçası 6-7 hafta evden de çalıştık fakat o da bir yere kadar. Ben devamlı sahada emek vermeyi yeğlerim. Kurallara uymak istiyoruz fakat bizim için de zor. Sarılmak da istiyoruz. Şakalaşmak da istiyoruz fakat kurallara uymak zorundayız.” şeklinde konuştu.

Bundan sonraki süreçte düzgüsel bir futbol ortamı olamayacağını vurgulayan Tolgay Arslan, “En önemlisi yandaş olmadan oynayacağız. Bilhassa evimizde oynadığımız maçlarda taraftarsız olmak da asla aklıma gelmiyor. Futbolda taraftarın olmaması büyük eksiklik. Bizim işimiz futbol oynamak. Kuralları başka insanoğlu veriyor. Ikimiz de bu kurallara uyuyoruz. Oldukça garip olacak. Deplasman maçlarına gidince buradan otobüsle uçağa gideceksin. Uçakla deplasmana gideceksin. Orada yine otobüse binerek otele gideceksin. Düzgüsel bir futbol ortamı olmaz. Her şeyden ilkin taraftarsız olacak. Deplasman maçları daha da zor olacak. Fakat bir halde ligi bitirmek istiyoruz. Futbol dünyası etkilendi fakat bunun haricinde da birçok insan salgından etkilendi. Bu da beni üzdü. Sokaklar boş, restoranlar boş, insanoğlu işe gidemiyor, para kazanamıyor. Her insanın çoluğu evladı var. Futbol dünyası başka. Hepimizin haiz çıkması gerekiyor. Bir tek futbolcular değil; tüm ülke bu şekilde olmalı. Hepimiz birbirine destek olsun. Bu süreci iyi atlatalım. Kuvvetli ve güzel bir ülkeyiz. Her şeyde bir hayır vardır. İnşallah bu süreci atlatarak güzel günlerimize döneceğiz.” ifadelerini kullandı.