Global Game Jam İstanbul gerçekleşti: 100 ülke, 200 bin Gamer

Pandemi önlemleri kapsamında fizyolojik ve çevrimiçi katılımla gerçekleşen GGJ İstanbul 2022, 21-23 Ocak tarihlerinde Peak Games ana sponsorluğu, BUG Lab ve ÜNOG Oyun Geliştirici Topluluğu işbirliğiyle organize edildi. Yarışma temasının “Duality (Dualite)” olarak açıklanmasının arkasından GGJ İstanbul 2022 maratonu başladı. Katılımcılar 48 saat süresince aralıksız devam eden yarışmada, ilk gün takımlarını kurup oyunlara dair taslaklar hazırladı. Gamerlar ikinci günde sanat, tasarım ve kodlama bileşenleri doğrultusunda oyunlarını geliştirmeye başladı. Gece süresince devam eden rekabetin sonrasında üretilen oyunlar kontrol edildi, 48 saat tamamlandığında yarışmacılar oyunlarının sunumlarını gerçekleştirmiş oldu. 

 “KOSGEB TEKMER Desteğiyle Projelere Daha Fazla Destek Vereceğiz”

 Etkinlik öncesi açılış konuşmaları ÜNOG Kurucu Direktörü Sercan Muhlacı ile başladı. Global Game Jam kurallarını aktaran Muhlacı, bu 48 saatlik maraton süresince deneylere açık olmanın, yeni insanoğlu tanımanın ve oyun yaparken eğlenmenin kıymetini altını çizdi. Arkasından BUG Lab kurucu direktörü Dr. Itimat Çatak, BUG Lab ev sahipliğinde 10. yıldönümünü geride bırakan GGJ İstanbul’a dair tecrübelerini yarışmacılarla paylaştı. Çatak, ek olarak bu yıl BUG Lab’in oyun sektörü ve girişimcileri birleştirmeyi hedefleyen projesi ile başvurduğu KOSGEB TEKMER desteği alınarak kazanılan Teknoloji Merkezi (TEKMER) ünvanı ile artık GGJ İstanbul’a, çıkan ekiplere ve projelerine daha ustalaşmış destek verileceğini söyledi. Son olarak Peak Games şirketinde Lead Software Engineer görevini yürüten Levent Seçkin konuşmasında oyun üretim sürecine değinerek yarışmacılara esin verecek başarı hikayeleri paylaştı. Arkasından ürettikleri oyunları globalgamejam.org sitesi üstünden tüm oyun severlerin erişimine sundular.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz