Oyun dünyasının en popüler şirketlerinden kabul edilen ve espor turnuvalarının büyük heyecanını evlere kadar taşıyan Riot Games bir tek oyun değil, devasa bir eğlence şirketi bulunduğunu da tüm dünyaya kanıtlamış durumda. Riot Games’in Türkiye Ülke Müdür Erdinç İyikul da mevzuyla ilgili mühim değerlendirmelerde bulunmuş oldu.
İşte İyikul’un FANATİK’e konuşmuş olduğu o açıklamaları:
‘Müzik, çizgi roman, medya ve moda dünyaları içinde bağ kurmamız son süreçte kaçınılmaz oldu’
“Riot Games olarak uzun senelerdir dijital oyunlar ve espor alanında bayrak taşıyıcılığı üstleniyoruz. Hacimleri 170 milyar doları aşan bu sektörlerde ilklere imza atarak oyuncularımızla bir tüm oluşturmak, bizleri bu sektörleri besleyecek değişik alanlara da yönlendirmiş durumda. Merkezinde oyuncularının beklenti ve gereksinimleri bulunan yenilikçi bir şirket olarak, oyun evreniyle müzik, çizgi roman, medya ve moda dünyaları içinde bağ kurmamız son süreçte kaçınılmaz oldu. Dünyanın dört bir yanında 3 binden fazla çalışanı olan bir şirket olarak bugün dönerek faaliyetlerimize baktığımızda, yalnızca bir oyun şirketinden fazlaca daha kapsayıcı işler yaparak bir eğlence şirketine dönüştüğümüzü görüyoruz. Bilhassa son 2 yıl, bizim için pek fazlaca yeniliğe imza attığımız, yeni ürünlerimizi oyuncularımızla buluşturduğumuz, oyun şirketinden, eğlence şirketine dönüşüm noktasında büyük ilerlemeler kaydettiğimiz bir yıl oldu.”
Riot 2.0 Süreci
“Birkaç yıl öncesine kadar tek ürünümüz dünyanın en fazlaca oynanan PC oyunu League of legends iken, bugün oyuncuların beğenisine sunduğumuz 5 değişik oyunumuz, anime dizisi, Netflix belgeseli şeklinde medya projelerimiz, sanal müzik gruplarımız, öykü kitaplarımız, çizgi romanlarımız, binleri bir araya getirip, milyonları ekran başına toplayan dev espor organizasyonlarımız ile dünyanın en büyük eğlence şirketlerinden biri olmuş durumdayız. Bu kapsamda artık Riot 2.0 süreci başladı diyebiliriz. Oyundan müziğe, medya projelerinden dev etkinliklere kadar hayata geçirdiğimiz projelerle, yaşamın her alanına dokunan, yeni nesle uygun içerikler üreten, oyunu merkezde tutan ve bunu hepimiz için değişik eğlence türleri olarak servis edebilen bir şirketiz. Bilhassa 2019 Ekim ayı itibariyle artık her alana dokunarak, “eğlence” sektörünün de devasa bir parçası olmaya başlamış bir şirkete dönüştük. Bu kapsamda detaylarını kısa sürede açıklamayı planladığımız, topluluğumuzu heyecanlandıracak yeni bir medya projemiz, League of Legends: Wild Rift ile mobil pazarda firmanın özüne uygun sunacağımız yeni deneyimler ve VALORANT esporuyla ilgili adımlarımız olacak. 2021 senesinde bu dönüşümü tamamen gerçekleştirmek ve vatanımızda ilklere imza atmaya devam etmek istiyoruz.”
Mehmet Caner Kolağasıgil / fanatik.com.tr
NBA'e 8 maçla devam edildi. Rockets, konuk etmiş olduğu Blazers'ı 28 sayı farkla yenik etti.…
A Ulusal Adam Basketbol Takımımız, EuroBasket 2025 Elemeleri B Grubu'ndaki üçüncü maçında Macaristan'ı ağırladı. 12…
Vodafone Sultanlar Ligi'nin 10. haftasında Beşiktaş ile Eczacıbaşı Dynavit karşı karşıya geldi. Ev sahibi Beşiktaş…
Galatasaray HDI Sigorta Adam Voleybol Ekibi, Erkekler CEV Kupası 16'lı final turunda Macaristan'ın Fino Kaposvar…
Ligin yükselişteki eki Zeren Spor'da forma giyen Kübra Akman TRT Spor'a açıklamalarda bulunmuş oldu. 'Gelecek…
Fenerbahçe Medicana Adam Voleybol Ekibi, CEV Şampiyonlar Ligi B Grubu 2. maçında İtalya temsilcisi Vero…