Kategoriler: E-Spor

Türkiye Oyun Sektörü 2020 Raporu gösterildi

Oyun ve Espor Ajansı Gaming in Turkey’in 5 senedir tertipli olarak hazırladığı ve her yıl merakla beklenen ‘Türkiye Oyun Sektörü 2020 Raporu’ yayımlandı. Pandeminin, oyun sektörünün gelişme hızını artırdığını ve bu zamanda oyun oynama sürelerinin yüzde 30 arttığını belirten Gaming in Turkey Kurucusu Ozan Aydemir, Türkiye’deki oyuncu sayısının 36 milyonu aştığını ve oyun sektörü büyüklüğünün 880 milyon dolara ulaşmış olduğu açıklamasını yapmış oldu.

Birçok sektörde olduğu şeklinde artan yatırımlarla beraber Türkiye, dünya oyun sektöründe de adını sıkça söz ettirmeye başladı. Peak Games ve Rollic Games’in Zynga tarafınca 1,8 milyar dolar ve 168 milyon dolar ile satın alınması, senenin en mühim gelişimleri olurken, 2020’nin dokuz aylık döneminde oyun sektöründe gerçekleşen hisse satışı işlemleri ortalama 2 milyar dolarlık hacim yarattı. Tüm bu gelişmeler, oyun sektörünü en fazla yatırım alan sektör konumuna taşıdı. Ek olarak Türkiye, dünya oyun pazarındaki yerini 18’inci sırada tamamladı.  

Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’unun mobil oyun oynuyor

Pandemi tesiri altında geçen 2020 senesinde daha ilkin asla oyun oynamayan kişiler dahi oyun oynadı. Hypecasual oyunlar yeni oyuncular için trend olurken, hardcore oyuncular bundan önceki yıl olduğu şeklinde; Battle Royale, FPS, Strateji ve MOBA oyunlarını tercih etti. Her kitlenin hoşlanabileceği türdeki Among Us, Fall Guys şeklinde casual oyunlar dönemsel olarak sektöre damga vurdu. Offline etkinlikler yerini online turnuvalara devrederken sayısız turnuva oyuncular ve bununla beraber markalar için yeni bir dünya yarattı. Raporun bir öteki çarpıcı detayı ise Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’unun mobil oyun oynaması oldu.  

Oyun sektörü dünyada 9,3 büyüdü

Raporla ilgili görüşlerini paylaşan Gaming in Turkey Kurucusu Ozan Aydemir, “Dünya oyun pazarı 2020 senesinde pandeminin ektisiyle yüzde 9,3 büyüyerek 159 milyar dolara ulaştı. Bu gelişme vatanımızda de hissedildi ve geçtiğimiz yıl 32 milyon olan oyuncu sayısı 36 milyona, 830 milyon dolar olan toplam kazanç 880 milyon dolara terfi etti. Oyun sektörü pazarının; 450 milyon dolarla mobil oyunlar, 230 milyon dolar ile bilgisayar ve 200 milyon dolarla konsol oyun pazarı olarak gerçekleştiği tahmin ediliyor. 83 milyonu aşkın nüfusu bulunan vatanımızda; 35 milyon mobil oyuncu, 22 milyon bilgisayar oyuncusu, 17 milyon konsol oyuncusu bulunuyor. Oyuncuları cinsiyetlerine nazaran değerlendirdiğimizde; adamların yüzde 55, bayanların yüzde 45 oranında oyun dünyasında yer aldığını görüyoruz” açıklamalarında bulunmuş oldu. 

Oyun oynama süreleri yüzde 30 arttı

Pandemi döneminde oyun oynama sürelerinin yüzde 30 oranında artığını da söyleyen Ozan Aydemir, “Gene aynı dönemde, dünyanın en büyük oyun dağıtım ağı ve platformlarından kabul edilen Steam’de önceki aylarda anlık etken kullanıcı sayısı 23 milyonu geçerek tüm zamanların rekorunu kırdı. Yoğunluk artışı bir tek Steam’de değil tüm oyun platformlarında ve oyunlarda gerçekleşti” dedi.

“Birçok yatırımcı ve şirket oyun ve espor sektörünü yakından takip ediyor”

Pandemi dönemindeki en büyük trendin, mobil oyunlar ve tür olarak hyper-casual oyunlar bulunduğunu kaydeden Aydemir, şöyleki devam etti, “Mobil oyunlarda genel egemenlik hyper-casual tarzında ve PUBG Mobile, Garena Free Fire, LOL Wild Rift, Brawls Stars, Kafa Topu 2, Lords Mobile şeklinde online rekabetin fazlaca yoğun olduğu geniş kitlelere hitap edebilen oyunlarda gerçekleşti. Şu an birçok global şirket büyük IP’lerinin mobil versiyonlarını hazırlıyor ya da PC oyunları haricinde mobil oyun yelpazesini genişletiyor. Bir taraftan da hem global hem de lokal olarak hypecasual oyun üretimi meydana getiren oyun firmalarının sayısı hızla artıyor. Tüm bunlarla beraber sektöre yatırım yapmak isteyen ve sektör bağımsız birçok yatırımcı ve şirket da oyun ve espor sektörünü yakından takip ediyor.”

Türkiye en fazlaca serüven ve aksiyon oyunlarını seviyor

Rapor, Türkiye’deki mobil oyuncuların sevilmiş olduğu oyunlar hakkında da bilgiler veriyor. Türkiye’nin en sevilmiş olduğu oyun türü olarak yüzde 49,2 ile ilk sırada aksiyon ve serüven oyunları yer alırken ikinci sırada yüzde 46,2 ile puzzle, üçüncü sırada yüzde 45,7 oran ile yarış oyunları bulunuyor.  

Türk yayıncıların oyunları daha iyi puan alıyor

Google Play’de 171 bin 986 oyun yayıncısı içinde 2 bin 689 Türk yayıncı bulunuyor. 439 bin 890 oyunun bulunmuş olduğu platforma Türk yayıncıların sunmuş olduğu 8 bin 55 oyun yer ediniyor. Türk yayıncıların oyunlarının averaj puanı 5 üstünden 3,94 olarak göze çarpıyor. Bu doğrultuda Türk yayıncılarının, mobil oyunların genel averajı olan 3,76’dan daha iyi sonuçlar almış olduğu sonucu çıkıyor. Türk yayıncıların oyunlarının bir tek yüzde 18’i hem Google Play hem de App Store’da yer ediniyor. 

Paylaş

Son Yazılar

Karşıyaka’nın rakibi Bursaspor – Spor Kral Gazetesi Basketbol Haberleri

Basketbol Süper Ligi'nde 7 maçta 5 galibiyetle ilk 4 sıra içinde yer alıp Avrupa'da da…

% gün önce

Anlamlı iş birliği! Elif Şahin ve Saliha Şahin’den Koruncuk Vakfı’nın ‘İyilik Elçileri’ oldu – Voleybol Haberleri

Eczacıbaşı Dynavit'e oynayacan Elif Şahin ve Beşiktaş Hanım Voleybol Ekibi'nda forma giyen Saliha şahin, kız…

% gün önce

Fenerbahçe Medicana Adam Voleybol Ekibi Slobodan Kovac’a emanet – Voleybol Haberleri

Fenerbahçe Medicana Adam Voleybol Ekibi, Sırp Başantrenör Slobodan Kovac ile anlaştı. Sarı-lacivertli kulüpten meydana getirilen…

% gün önce

Karşıyaka Basketbol’a geçici çözüm! – Spor Kral Gazetesi Basketbol Haberleri

Ilkin 26 senelik isim sponsorunu kaybeden, sonrasında vergi krizi, Futbol Şube Başkanı Gökhan Şensan'ın vefatı,…

% gün önce

Alperen Şengün NBA’de tarih yazıyor! – Spor Kral Gazetesi Basketbol Haberleri

NBA’de düzgüsel sürem heyecanı 14 karşı karşıya gelme ile devam etti. Ulusal basketbolcu Alperen Şengün’ün…

% gün önce

Galatasaray Modern Faktoring – KP TANY maç sonucu: 110-62 – Spor Kral Gazetesi Basketbol Haberleri

Galatasaray Modern Faktoring Hanım Basketbol Ekibi, FIBA EuroCup J Grubu'nun 6. ve son haftasında konuk…

% gün önce